14 Şubat 2014 Cuma

The Vegan Society & Sunflower Logo (Vegan Derneği ve Ayçiçeği Logosu)


Merhabalar,


Uzunca bir aradan sonra bloga tekrar can verme zamanı!


Evet, uzun zamandır post paylaşamadım ancak vej-vegan-cruelty free ürünler almaya, kullanmaya, denemeye, araştırmaya, öğrenmeye devam ettim. Bir vej. olarak kişisel iç huzurumun yanı sıra, "blogda yazarım" sorumluluk bilinci de eklenince ürün seçerken daha bir titizlenmeye başladım. Elbet kendim de yanılmak istemem ancak başkalarını yanıltıcı bilgiler paylaşıyor olmak çok daha nahoş bir durum olur. 


Bu sebeple daha çok paylaşıma, yoruma, içeriğe kulak verir oldum. Ve bu süreçte; ürün seçerken biz vej. ve veganları yönlendiren logo ve yazıların ne kadar önemli olduklarını ve aynı zamanda ne kadar güvenilir olup olmadıklarının da araştırılması gerektiğini farkettim. Ve burada "üzerinde şu logo var, şöyle yazıyor güvenle kullanabiliriz" içerikli ürün incelemelerimi paylaşmaya devam etmeden önce logolarla giriş yapmak istedim.


  İlk olarak Vegan derneği ve onların Sunflower (ayçiçeği) Logo'sunu mercek altına aldım. The Vegan Society (Vegan Derneği) dünyanın ilk vegan derneği olarak İngiltere'de 1944 yılında kurulmuş. The Vegan Society, aynı zamanda vegan kelimesinin mucidi. Derneğin vejetaryen kurucuları, VEGETARIAN (vejetaryen) kelimesinin ilk ve son seslerinden Vegan kelimesini türetmişler.



Sunflower Logo, ayçiçeği sembolü ve Vegan yazısından oluşuyor. 


Ürünlerin bu logoyu taşıyabilmesi için, şirketlerin derneğe marka ve/veya ürün başvurusunda bulunması ve üyelik koşullarını yerine getirmesi gerekiyor. Sonrasında marka ve/veya ürün dernek personeli tarafından kontrol ediliyor ve logoyu taşıması onaylanıyor.


Onaylanması için aranan şartlar;

1. Et, balık, süt, yumurta, bal ya da jelatin gibi hayvandan doğrudan ya da dolaylı olarak elde edilen, yani hayvan sömürüsü ile elde edilen hiçbir madde, ürün içeriğinde kullanılmamalıdır.

2. Ürün ve bileşenleri hayvanlar üzerinde test edilmemelidir.


Bu şartları, yani dolayısıyla da logoyu taşıyan ürün, bence "güvenilir" kategorisine giriyor. Peki sizin sunflower logo hakkındaki düşünceleriniz neler?


Derneğin web sitesindeki şu alan BURAYA TIK! üzerinden logoyu taşıyan marka ve ürünleri search ederek bilgi sahibi olmak mümkün.


Ayrıca daha önce vegankozmetik.blogspot.com.tr'de ürün incelemesi olarak post'ladığımız Vegan Society Sunflower logolu ürünler için de ŞURAYA TIK!


Dernek ve logo hakkında daha geniş bilgi için;



Son olarak lütfen bu blog'un gelişimine, doğruluğuna ve güvenilirliğine yorumlarınızla katkıda bulunun. Beraber zulümsüz güzelliğin mümkün olduğu başka bir dünya için bir veritabanı oluşturalım.


Sevgiler!

Vegan Kozmetik

4 yorum:

cyborg dedi ki...

Vegan logosunu görünce çok mutlu oluyoruz, keşke daha çok marka buna önem verse ama bu logoyu taşıyan her ürün hayvanlar üzerinde test edilmemiş demek değil. Ürün ve bileşenlerin test edilmemesini talep ediyorlardır, doğrudur ama Çin gibi ülkelerde mecburen test edilmesini ya da markanın bileşenlerin tedarik edildiği laboratuarı denetleme gibi güçleri yok.

Unknown dedi ki...

vegan logolu ürünler kullanıyorum ama illa vegan olacak gibi bir düşüncem yok süt bal tereyağ gibi ürünlerin kullanımında kendi adıma sakınca görmüyorum keza bunlar zulüm olarak görmüyorum ama hayvanlar üzerinde test edilmeme konusunda bende olabildiğince hassas davranmaya çalışıyorum. vegan olan bir ürünün zaten hayvanlar üzerinde test edilmeyeceği düşüncesiyle vegan logosuna uzun zamandır güveniyorum. Faydalı bir yazı olmuş güzel araştırma .

Vegan kozmetik dedi ki...

Kesinlikle Vegan logosu beni de en mutlu eden logolardan. Çünkü yazı içeriğinde de bahsettiğim üzere araştırmalarım sonucunda edindiğim bilgiye göre; Vegan Derneği bu logoyu vermeden önce; bitmiş ürünün ve hammaddelerin yani tedarikçiklerin hayvanlar üzerinde deney yapmıyor olması kuralını gözetiyor. Markanın logo başvurusu akabinde; marka ve ürün incelenerek denetlendiği için güvenilir buluyorum. Çin pazarında varolan hiç bir markanın da herhangi bir ürününün bu logoya sahip olduğuna rastlamadım. Zannediyorum ki bu da kurallardan biri. Sevgiler

Vegan kozmetik dedi ki...

Merhaba, beğeni ve hassasiyetiniz için teşekkürler. Aslen süt, yumurta, bal sektörü de en az hayvanlar üzerinde deney yapılması kadar zulüm içeren bir sektör. Hayvanlar üzerinde kurulu sömürü düzenine her şekliyle karşı durmaktan yana olsam da, tercih ettiğiniz duyarlılığı da çok değerli buluyorum. Sevgiler